Otázky a odpovědi
DOTAZY KE KÁVĚ:
Na jaký stupeň jsou pražené naše kávy?
Všechny kávy pražíme na stupeň na Full city + kromě indického Malabaru, který je pražen světleji.
Tento stupeň pražení dá vyniknout bohaté a plné chuti, silnému tělu a zároveň lehce potlačí kyselost kávy. Na tento stupeň je tedy možno použít kávu na všechny typy přípravy – od espressa až po alternativy.
Jaký je rozdíl mezi robustou a arabikou?
Arabika a robusta jsou dva nejběžnější druhy kávovníku. Liší se nejen chutí, obsahem kofeinu a velikostí zrnek, ale také způsobem pěstování.Arabika má bohatší chuťový profil, je jemnější, aromatičtější a ovocnější - šťavnatější. Její zrníčka jsou protáhlejší. Zpravidla je pěstována v nadmořské výšce od 800 metrů nad mořem a výše.Robusta obsahuje až 2x více kofeinu, je více hořká, zemitější, má silnější tělo. Zrnka jsou. Díky vyššímu obsahu kofeinu je více odolná proti škůdcům, a tak je možné ji pěstovat v nižší nadmořské výšce než arabiku.
Jaká je cesta kávových zrn ze země původu až k vám do pražírny?
Zelená zrna jsou po zpracování přepravena kontejnerovou lodní dopravou a následně uložena ve skladech našich partnerů v Německu nebo Nizozemí. Odtud si je už přivážíme pozemní dopravou.
Kdy kávu pražíte a jakou mám jistotu, že je opravdu čerstvá?
Denně pražíme téměř všechny druhy našich káv, proto se k vám káva dostane zpravidla v řádu několika dnů od napražení.
Jak se má káva skladovat?
Káva by měla být skladována v suchu, při stálé teplotě a bez přístupu vzduchu. Kávu balíme do neprůhledných sáčků s jednocestným ventilkem. Stačí mít tedy kávu dobře uzavřenou v našem sáčku, případně u nás můžete zakoupit praktické vakuové dózy
Proč je vhodné kávu namlít těsně před jejím použitím?
Káva si své aromatické a chuťové vlastnosti zachová mnohem déle, pokud je v zrnkové podobě. Z namleté se ty úžasné chemické látky, které tvoří chutě a vůně, uvolňují mnohem rychleji, a proto zrnková káva vydrží čerstvá podstatně déle. Nejlepší variantou je tedy vždy namlít kávu těsně před přípravou. Pokud nemáte doma mlýnek, nabízíme velký výběr kvalitních ručních mlýnků.
DOTAZY K OBJEDNÁVKÁM:
Mohu měnit obsah již vytvořené objednávky?
Záleží v jaké fázi se vaše objednávka nachází. Pokud byste si přáli do své objednávky něco přidat nebo ji změnit, kontaktujte nás na telefonu 774 843 487 (485 178 008 pro velkoobchodní objednávky) nebo emailu eshop@apecafe.cz.
Přišlo mi jiné zboží nebo bych chtěl/a zboží nakoupené přes eshop vyměnit/vrátit, jak mám postupovat?
Pokud byste chtěli zboží vyměnit či vrátit, tak nás prosím kontaktujte a situaci spolu vyřešíme. Pokud jste objednávali s doručením kurýrní službou, špatné zboží prosím zpět zabalte (káva a jiné zboží podléhající zkáze, které chcete vrátit, nesmí mít porušený originální obal!), kurýr vám přiveze to správné a původní převezme tzv. výměnným balíkem. Pokud jste zboží nakoupili přes eshop osobním odběrem, zboží vám připravíme na prodejnu, nebo pošleme výměnný balík.Kdy mohu očekávat objednané zboží?Standardní vyřízení objednávek je 3-5 dní od jejího vytvoření až po dodání k vám.
Jsou jstejné ceny na eshopu a na našich prodejnách?
Ano, ceny na eshopu a na prodejnách jsou stejné.Mohu si objednané zboží vyzvednout také osobně?Ano, osobní odběr je možný na našich firemních prodejnách.